ENDÜSTRİDE İLK 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA

***ENDÜSTRİDE İLK*** 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA

Çok uzun zamandır kullanmakta olduğumuz 2D görsel kontrol sistemleri birçok noktada kalite kontrol ihtiyaçlarımıza cevap vermeye devam ediyor. Ancak talepler ve ihtiyaçlar her geçen gün 0 hata beklentisiyle görsel kontrolde, üreticileri 2D kontrol sistemlerine bir boyut daha eklemeye zorluyor.

3D sistemler her geçen gün hızla gelişiyor ve endüstride kullanımı artıyor.

Katalogları, sunumları ve videoları çok etkileyici olan bu sistemleri kullandıkça aslında bazı noktalarda da hayal kırıklığı yaşamanız muhtemel. Bunların başında da gelişmiş 3D şekil eşleştirme ve parça pozisyon düzeltmesi gelebilir. Daha önce tecrübe etmediyseniz eğer şu anda “ne yani bu görüntülerde pozisyon bulmak zor mu? veya pozisyon düzeltmesi yok mu?” diye şaşırmış olabilirsiniz. Evet yoktu. Ta ki LMI3D Technologies geliştirene kadar ve Ağustos 2021 de bunu sunana kadar.

Aşağıda bu son teknolojinin üzerine biraz konuşalım.

LMI Gocator yazılımındaki yeni yüzey şekil bulma aracı, her 2D hem de 3D olarak sub-piksel doğruluğuna sahip özellikleri bulmak için güçlü kontur tabanlı şekil eşleştirme özelliğinden yararlanır.

ENDÜSTRİDE İLK 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA 2D kontrast verileri
ENDÜSTRİDE İLK 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA 3D şekil yükseklik verileri

Yazılımın bulduğu her şekil, XY' nin konumunu ve yönünü belirler ve çoğu görsel kontrol uygulamasında kullanılan ilk adımlardandır.

Örnek olarak, aşağıda konum değiştiren bu transistörü görebilirsiniz.

Bu sefer transistörün üst ucunun bir modelini oluşturmak için şekli bulma algoritması kullanacağız.



ENDÜSTRİDE İLK 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA


Şimdi, kareler arasında hareket ettiğimizde, taramaların her birinde şeklin XY konumunun ve dönüşünün bulunduğunu görebiliriz. Bu bilgileri sonraki kontrolleri bağlamak için kullanabiliriz.



ENDÜSTRİDE İLK 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA

Bunun yanında üründeki delik çapını kontrol edelim ve bu kontrol noktasını , parça pozisyonundan yakaladığımız X, Y ve Z açı bilgilerini kullanarak sabitleyelim. Parça yatayda 360 derece oynasa da, aşağı-yukarı hareket de etse artık doğru sonucu alacaksınız.

Bu 2 boyutta aldığınız görüntülerde mümkün değil. Derinlikle alakalı herhangi bir verinin olmaması ve bunun yanında derinliğe bağlı yaşanan netlik ve büyüme küçülme problemleri ölçememe veya ölçse bile yanlış sonuçlara neden olacaktır.

ENDÜSTRİDE İLK 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA


Bu şekilde başka noktalar için kontroller eklemeye devam edebilir ve parça ve özellik hareketini hesaba katan sağlam bir ölçüm sistemi oluşturabiliriz.



ENDÜSTRİDE İLK 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA

3D şekil eşleştirme, şeklin örnek görüntüyle ne kadar eşleştiğini gösteren bir oran verir. Ve daha hassas bir kontrol için filtreleme ve maskeleme gibi diğer avantajlardan yararlanabilirsiniz.

Daha sağlıklı ölçüm ve inceleme için belirli konturları (istenmeyen kenarlar gibi) bastırıp yokederek yakalamak istediğiniz şekilleri olması gerektiği gibi ayarlayabilirsiniz.



ENDÜSTRİDE İLK 2D VE 3D ŞEKİL EŞLEŞTİRME VE POZİSYONLAMA


LMI Gocator yazılımında şekil bulmak için belirlenecek hassas ayarlar ve görüntü işleme filtrelerinden bazıları,

Şekil büyüme ve küçülmesinin tolere edilmesi için ölçeklendirme,

Bölgesel maskeleme,

2D Kontrast filtrelemesi (açıkta koyu veya koyu açık),

3D Şekil detay filtreleri (yükseltilmiş şekiller veya kabartmalı şekiller) dir.

LMI Gocator Lazer Profil Cihazları ve Snapshot sensörleri ile XY dünyasına ek olarak derinlik bilgisini de içerdiğinden yapılması dolaylı çözümlerle mümkün olan veya zor olan veya dahası imkansız olan birçok uygulamaya başka bakış açıları getirmenize olanak sağlıyor.

Yorum Bırakın